English - Frequently Asked Questions (FAQ)
1. Who is I-Serve Technology? I-Serve is the biggest online retail & cash payment channel network in Malaysia. We are currently providing services such as: Bill payment, AirAsia airline ticketing, prepaid reload, caller tunes and many more applications coming soon. 2. Who is I-Serve partners?
3. Is the payment secure? Yes. I-Serve service is secure because we have relevant authorities of the services and we are carrying out our business under the Malaysia legal framework. 4. How does I-Serve run the system & services? I-Serve runs the system & services by connecting directly to the computer system of its partners using internet. 5. Can I-Serve Kiosk accept the "WARNING" Bill / Last minute bills?
6. What are the benefits of using I-Serve Kiosk?
7. Where can I start using I-Serve kiosk? I-Serve kiosk are available in many outlets such as:
8. What is the hour for I-Serve kiosk? As long as the dealer shop remains open. Some are 24 hour too. 9. What can I currently do in I-Serve kiosk? a) Bill payment
b) AirAsia Ticketing service c) Mobile Prepaid Reloads:
d) Caller tunes e) And many more application coming soon 10. Are there any charges incurred? Yes. We have a Low service charge of RM1 for bills and RM15 (manned kiosk). 11. How do I know the payment is done? After the payment is done, an official receipt will be given through the printer. 12. How can I trust the dealers that handle the kiosk machine? All the dealers have been trained by us and signed a contract with I-Serve. If you still doubt with our services, keep our kiosk receipt and call our Hotline. 13. If I do not know how to used the machine, can the dealer help me? Yes. The dealers can help you if you do not know how to use the machine. 1. I- |
___________________________________________________________
Bahasa Melayu - Soalan Umum (FAQ)
1. Siapakah I-Serve Technology? I-Serve Technology adalah satu syarikat yang memyediakan satu rangkaian pembelian runcit dan pembayaran bil secara tunai melalui online yang terbesar di Malaysia. I-Serve menyediakan perkhidmatan seperti: Pembayaran bil, pembelian tiket penerbangan AirAsia, tambah nilai prepaid, nada dering pemanggil dan banyak lagi aplikasi yang ada pada masa akan datang. 2. Rakan perniagaan I-Serve ialah:
3. Adakah pembayaran yang dilakukan adalah selamat? Ya. Pembayaran yang dilakukan melalui mesin kiosk kami adalah selamat kerana syarikat I-Serve Technology telah mendapat kelulusan bagi menyediakan perkhidmatan dan meneruskan perniagaan dibawah undang-undang Malaysia. 4. Bagaimanakah I-Serve menjalankan sistem perkhidmatannya? I-Serve menjalankan sistem perkhidmatannya dengan menyambung terus data-data ke simtem komputer rakan perniagaannya melalui internet. 5. Bolehkah I-Serve kiosk menerima pembayaran bil "PERINGATAN"/ Bil luput tarikh?
6. Apakah manfaat diperolehi menggunakan I-Serve kiosk?
7. Di mana saya boleh mula menggunakan I-Serve kiosk? I-Serve kiosk boleh didapati di:
8. Bilakah I-Serve beroperasi? I-Serve beroperasi sepanjang kedai peniaga/ pengedar dibuka. 9. Apa yang boleh dilakukan di mesin I-Serve Kiosk? a) Pembayaran bil:
b) Pembelian tiket penerbangan AirAsia c) Tambah nilai kredit telefon bimbit
d) Pembelian nada dering pemanggil e) Dan banyak lagi aplikasi baru pada masa akan datang 10. Adakah sebarang caj byaran dikenakan sekiranya menggunakan perkhidmatan I-Serve kiosk? Ya. I-Serve akan mengenakan caj bayaran senayak RM1 untuk pembayaran bil dan RM15 untuk tiket penerbangan AirAsia. 11. Bagaimana saya tahu bahawa bayaran telah selesai dilakukan? Apabila pembayaran telah selesai dilakukan, resit pembayaran akan dikeluarkan dari mesin pencetak kiosk. 12. Bagaimana saya boleh mempercayai pengedar / peniaga yang mengendalikan mesin kiosk? Semua pengedar/ peniaga telah dilatih oleh pihak kami dan telah menandatangani kontrak dengan I-Serve Technology Sdn Bhd. 13. Jika saya tidak tahu bagaimana menggunakan mesin kiosk, bolehkah pengedar/ peniaga membantu saya? Ya. Pengedar/ peniaga dapat membantu anda jika anda tidak tahu bagaimana menggunakan mesin kiosk. |
Tweet